Tuesday, May 25, 2010

Salam, hye..berjumpa lg di post baru...

for this issue just nk review apa yg berlaku dis few days..
movies...food..kedai makan best n xbest...hmm..

first thing first..
for those who's seen the iron man 2 movie and told me that its no good then i'll told u to...
F**k **f....

i do think the movie deserved some credit for its achievement on the sequel.
it do touch the brilliant topic of history and major issues in any iron man history.
so, for those who say dat it doesn't live up to it standard..then u don't deserved to be an iron man fan...

it was Saturday afternoon, i was quite bored and as a good saturday evening..i was still creeping under my blankets(from the night before)..it was a moody day as i wake up n then drool back to sleep..
i was fully awake by 6pm...started my routine of washing myself..pack up my dirty shirts for laundry..by 9 i was fully ready for a night out..yeah...

met pak9 and his dad at bangi kopitiam at setiawangsa..lepaks jap then went straight to pick up mat yub...from there we started our journey for Murni(yeah ryte..murni lg..i know..best kan kat sana..hehe)
jumpa afuan, mat bin and topek...semua bebudak mrsm lama...
lepak sana sampai pkl 2 camtu then off to andalus..tgk bola(am not a big fan of any football events except worldcup and euro...sory)

lepak lg sampai pagi..back at home around 6.30...set jam pkl 9 pagi...damn..mmg awal aku bgn..hehe

as a not so good sunday morning..up early and watch cartoons...(spongebob..hehe)
then went straight to ah chew motor kat sri rampai(bukan nama sebenar)..
damn..melayang rm250 for motor service(a few major changes...new tyre..etc...)
then lepak jap umah tok kat setapak..lama xpegi sana..so pegi la melawat jap...

pak9 msg...off back home...pak9 dgn wak an dtg amik...went straight to wangsawalk mall..
tgk iron man 2...hmm...

then lepas abes movie..we went to burger ampang.but then again..they want to eat something b4 they savour the burger..so we went to the food stall nearest to us...naan corner...
mak aih..makanan dia mmg grand...tp harga dia mahal nk mampos..bukan sedap sgt p0n..ceh

waiter : ye..oder minum dulu
wak an : ais kosong
me : laici
pak9 : strawberi ada??
waiter : sory..strawberi xde...jus lain ada...
pak9 : tembikai...
waiter : ok..gelas besar ke medium??
pak9 : medium la.....

waiter : makan....
pak9 & wak an : sizzling yee mee la...
me : hmm...apa yg best ek??
waiter : ada mcm2..murtabak..nasi beriani...roti..sup...
me : hmm..beriani ayam berapa ringgit???
waiter : dalam sembilan ringgit lebih camtu la....
me : ok la..amik beriani kambing ek.....

selepas abes makan..semasa bayar...

me : berapa kak??
cashier : ermm.. rm32 dik...
me : err...sy yang nasi beriani dgn air laici td...
cashier : a'ah..32 ye dik....
me : eh..beriani tu berapa ek kak??
cashier : 20 ringgit dik...
me : .........................................(wtf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

next we went straigt to om burger..ordered the best hotdog..double special...
worth it for the price of rm7...sure feels like the best hotdog in town...yehaaa..
then odw balik..sempat la pusing tempat horror kat belakang area ampang and also bukit ampang..the best kl view in town...hehe

back at home by 1.30am...went straight to bed..damn tired...

itulah ceriteranya perjalanan weekend lepas...




front view of om burger aka burger ampang


order2..jgn xorder...


keta audi r8 milik en stark dlm cerita org streka ke-2...

p/s : 4 star for iron man 2...nice story line..graphic and also the all the special effect..
(tahap sesuai pegi tgk kat wayang 2 kali)
p/s 2 : 4 star for Om Burger aka Burger Ampang..nice touch on the hot dog..and also oblong dat I've tried last week and burger ayam special(my favorite choice)
(tahap bleh makan selalu)
p/s 3 : 1 star for naan corner at ampang- jln ayer lama (tahap jgn pegi makan dah...)

1 comments:

pak9 said...

aram siap ingat apa kita sembang ngan waiter tuh wahahahahahaha

 

Copyright 2010 a diary of ..............

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.